Laat je webshop voor
40% subsidiëren

Ontvang tot € 5400 subsidie
voor jouw webshop

Voor wie geldt
deze subsidie?

  • Heeft je onderneming een fysieke vestiging met publiekstoegang op Genks grondgebied?
  • Ben je een handelszaak, horecazaak of ambachtszaak die rechtstreeks in contact staat met het publiek?
  • Sta je ingeschreven als zelfstandige in hoofdberoep?
  • Voer je daadwerkelijk het dagelijks beheer van je handelszaak/horecazaak?
  • Wil je een webshop laten ontwikkelen of opwaarderen?

Top!

Dan komt jouw onderneming in aanmerking om 40% van de investering van je website te laten subsidieren!

Contacteer ons vandaag nog en wij maken kosteloos uw subsidiedossier op.

Wie komt
niet in aanmerking

  • Ketens of distributiecentra van ketens (>3 vestigingen)
  • Vrije beroepen, intellectuele dienstverlenende beroepen en dienstverlenende activiteiten
  • Feestzalen en fuifzalen
  • Gok- en speelzalen
  • Nachtwinkels en winkels die hoofdzakelijk ( voor minstents 50% omzet) tabak en alcohol verkopen
  • Automatenshops
  • Seks- en nachtclubs
  • Pop-ups

Waarom is een webshop zo belangrijk?

Een goede webshop is tegenwoordig geen ‘nice to have’ maar een werkelijke ‘must have’. De totale e-commerce-omzet in België steeg in 2021 met 33% ten opzichte van 2020. (Bron: KVK)

Vele denken dan: Ja maar, die kopen enkel bij de grote multinationals die de dag zelf nog versturen en geen verzendkosten aanrekenen. Voor een stukje zal dat zeker kloppen. Maar onderschat niet hoeveel mensen een grote waarde hechten aan het feit dat ze wéten dat ze hun product bij een winkel in de buurt kopen. Ze kunnen altijd even binnenspringen met hun vragen en komen niet terecht bij een ongeïnteresseerde callcenter medewerker of erger.

Daarnaast is een webshop ook de ideale plaats om te ‘windowshoppen’. De Millenials (25-40 jaar) staan er om bekend eerst op hun smartphone het ideale product op te zoeken, om dan gericht hun aankoop te plannen. Een deel zal prijsgericht zoeken en hun aankoop inderdaad in het buitenland doen. Maar de meest interessante doelgroep zal liever een beetje meer betalen voor een kwaliteitsproduct bij een winkel in de buurt. Waar ze liefst de volgende keer kunnen binnenspringen om wat vragen te stellen en het product eens van dichtbij te bekijken. Maar hierbij hebben ze jouw hulp nodig! Want zonder webshop kunnen ze enkel nog terecht bij de grote multinationals.

Vinden ze jouw bedrijf niet online? Dan zullen ze je offline ook veel moeilijker kunnen vinden. Bij een strategisch goed opgebouwde webshop kan je dagelijks 30-100 online klanten over de digitale vloer krijgen.

Waarop letten bij het
ontwikkelen van een webshop

# Mobiele versie

Zorg dat je website zeker goed presteert op mobiel. Zeker 2/3e van je bezoekers zullen je via hun smartphone opzoeken. Let er dus zeker op dat het design en alle functionaliteiten geoptimaliseerd zijn voor smartphones.

# Webshop in eigen beheer

Zorg er voor dat je zelf je webshop kan beheren! Kleine aanpassingen in teksten en foto’s, producten toevoegen of verwijderen, prijzen aanpassen,… . Als je al deze zaken zelf kan beheren spaar je een groot deel van je upkeep kosten uit.

In een modern en goed opgebouwd systeem heb je geen enkele ervaring nodig om deze aanpassingen zelf bij te houden. Nog beter: zorg dat je een instructievideo ontvangt van je ontwikkelaar waarin stap voor stap alle handelingen worden uitgelegd hoe je je webshop beheert en kleine aanpassingen kan maken.

# Kies voor een populair CMS systeem

Zorg dat de website die je laat ontwikkelen via een mainstream platform wordt opgebouwd. Wij raden ten sterktse WordPress aan omdat in 2016 reeds 25% van alle websites wereldwijd met dit systeem worden opgebouwd.

Dankzij het enorme aantal gebruikers van WordPress worden er ook talloze plug-ins ontwikkeld waarmee je veel functionaliteiten kan laten toevoegen zonder dat je een developer uren en dagen moet betalen om het custom te laten schrijven.

Wil je ooit veranderen van webdesigner dan heb je met dit platform de grootste kans dat je iemand kan vinden die er gemakkelijk op kan verder bouwen. Probeer ten alle tijden te vermijden om samen te werken met bureaus die hun eigen systeem gebruiken. Hierdoor zit je bij hun vast en het toevoegen van bijkomende functionaliteiten is erg tijdrovend en duur.

# Maak je webshop Google proof

Zorg er voor dat je webshop Google proof is. Aangezien 95% van alle zoekopdrachten online via Google gebeuren is het van groot belang dat je website aan hun eisen en normen voldoet. Google wil de beste zoekmachine ter wereld zijn. Voor die reden wil Google liefst websites tonen die:

a. Relevant zijn voor de zoeker: Dit doe je door een aparte en gerichte landingspagina te voorzien voor iedere service/product dat je aanbiedt. Zo komen bezoekers dadelijk op de pagina uit met alle informatie die ze zoeken.

b. Snel laden: Niemand wacht graag tot een website volledig is ingeladen. Duurt dit te lang dan krijg je van Google een slechtere score.

c. Mobielvriendelijk: in 2018 heeft Google aangekondigd dat alle websites die niet responsief zijn (mobielvriendelijk) onderaan de zoekresultaten komen te staan.

d. Een SSL-certificaat bevatten: Een SSL certificaat toont aan dat je website beveiligd is. Zonder SSL certificaat kunnen er virussen en hackers toegang krijgen tot je apparaat via de bezochte website.

e. Je webshop moet verbonden zijn met Google search console. Hierdoor kan kan je eenvoudig je site index meegeven aan Google zodat deze sneller gecrawld en beoordeeld kan worden. Daarnaast kan je hier ook de zoekopdrachten die bij jouw webshop uitkomen monitoren

# Haal interessante gegevens uit analytics

Je website moet verbonden zijn met Google Analytics zodat je kan zien waar je bezoekers vandaan komen en welke service/product het beste in de markt ligt.

# Verkoop via social media

Je website moet verbonden zijn met Facebook zodat je eenvoudig je producten en diensten kan taggen in je berichten en zodat je kan meten welk effect je advertenties op Facebook en Instagram hebben op je verkoop.

# Voordelen van direct mailings

Je website moet verbonden zijn met een direct mailing software. Wij raden ten sterkste Mailchimp aan aangezien deze al redelijk veel functionaliteiten aanbied in de gratis versie en goed schaalbaar is wanneer je onderneming verder groeit. Hiermee stuur je automatisch een herinneringsmailtje als iemand zijn
winkelkarretje verlaten heeft. Breng je klanten op de hoogte van nieuwe producten/diensten,…

Laat je bijstaan in je aanvraag!

Wil je de kans vergroten dat je aanvraag goedgekeurd wordt en dat je ook eindigt met een goed werkende webshop? Een webshop die je zelf kan beheren en die volledig Google proof is? Laat je dan bijstaan door een professional. Zij kunnen je helpen met het uitschrijven van een strategisch plan van aanpak (wat gaat gebeuren, waarom, welke stappen worden genomen, wat is de visie ….).

Daarnaast kunnen ze je ook een gedetailleerd plan van aanpak bezorgen en een inschatting geven van de verwachte impact van de doorgevoerde investering op jouw onderneming.

Start vandaag nog

Deze subsidie loopt niet eeuwig.

Wacht niet te lang want deze subsidie loopt niet eeuwig door. Wil je er graag gebruik van maken en 40% van
je webshop laten subsidiëren? Start er dan vandaag mee!

Maak een vrijblijvende afspraak met onze adviseur. Na een verkennend gesprek zal hij jouw digitale strategie
uitschetsen en indien je overtuigd bent helpt hij je met het opmaken van jouw subsidiedossier.